onsdag 15 april 2009

Onsdag den 15e april

Var ju på körskolan igår och körde en timme och det gick väl ganska bra, klart nått motorstopp fick man väl men då är det ju bara att börja om igen ;D haha
Ska ju även dit idag så då får jag se hur det kommer gå då, igår tränade jag start, stannande, krypkörning och lite till men idag blir det nog nått helt annat :S Lite läskigt! Hehe

Igår var vi även förbi lägenheten och just då vi kom var mattläggaren klar och det blev jättebra! :) Rörmockaren var också där så han skulle väl börja sätta in alla ledningar och sånt men vi stannade inte för att se hur det blev för det tar ju säkert ett tag men ska väl kanske dit idag för nu hoppas jag att de är klara så vi kan börja flytta in och få det lite snyggt ;D Har bara kvar att ta bort nå dörrar men det går ju fort :)

Riktigt bra väder är det idag också så det blir nog att gå ut en sväng efter att jag kört, ska köra halv 11 till halv 12 och blir kanske att gå och kolla lite på stan men vi får se hur det blir med det, Calle och Johannes ska ju säkert vara här på Morö Backe. Såg även i Norran idag att det ska komma en fotograf till Barnens Hus som ska vara där torsdag till söndag så det blir nog att jag far dit med Johannes och tar kort, jag älskar ju sånt, är så kul att ha för jag tar ju inte lika bra kort som en fotograf :P Har varit hos två fotografer hittils så :) Har även funderat på att gå till Newens i slutet på sommaren och ta där :) Får se hur mycket råd man har för billigt är det inte!

Blir snart tokig, hur lång tid ska det ta för att man ska få veta om man ska få bostadsbidrag?! Är mer än 8 veckor sen vi sökte och vi har inte hört NÅGONTING, får vi inte veta i veckan så ringer jag dit och frågar vad dom håller på med, men vi klarar ju oss fint men det är ju alltid bra med ett bostadsbidrag :P haha

AJA nu ska jag sluta snacka på ha en bra dag! :D

3 kommentarer:

  1. För mig tog det väl 10 veckor kanske och då ringde jag och tjatade 5-6 ggr. Jag sökte 30 januari och fick pengar igår.

    SvaraRadera
  2. Sv; Jo jag fick retroaktivt för februari och mars!

    SvaraRadera
  3. 2100 kr! Men då hade dom räknat min hyra till ca. 4100 kr och just nu ligger den på över 5000kr så. Men jag kanske ska flytta till atorp i 3a om jag får någon och inte får huset, då blir det mer bidrag!

    SvaraRadera